El primer més important que va passar al setembre, va ser l'adaptació de tots els infants que començaven. Però del tema d'adaptació vos en parlarem més endavant, en una entrada específica d'aquest tema.
Tot i que durant aquest procés es tractava de que els infants exploressin lliurement i anessin coneixent els espais, les educadores i els companys, a poc a poc, es començaren a introduir activitats més dirigides:
Experimentació: es tracta de propostes de materials per tal que els infants els manipulin i explorin a través dels seus sentits. A més, posen en relació diferents materials i empren objectes que se'ls proporcionen per conèixer aquests materials.
Glaçons de taronja i llimona |
- Experimentació fresca amb aigua i glaçons de taronja i llimona. En aquest cas i aprofitant uns dies de molta calor, els infants pogueren manipular i descobrir les diferències entre l'aigua en estat líquid, i els sucs de taronja i llimona en estat sòlid. Gaudiren de veure com es fonien els glaçons i també de notar el gust de la taronja i de la llimona.
![]() |
Experimentant amb aigua |
![]() |
Els més petits amb les fulles seques |
- Experimentació amb fulles seques. Les educadores i els infants anàrem portant fulles seques per donar la benvinguda a la tardor. Els elements característics de les estacions són grans materials d'aprenentatges, es poden manipular, utilitzar per creacions, etc. i els infants així reconèixer els trets propis de les estacions i del pas del temps.
Expressivitat artística: es tracten d'activitats per treballar la creativitat i imaginació dels infants a través d'expressions plàstiques, musicals, titelles, contes, etc.
![]() |
Pintura de dits |
- Pintàrem unes mans per decorar l'agenda.
- Pintàrem sols, estrelles i llunes amb esponges per donar a conèixer els noms dels grups de Xin-Xirineu.
- Decoració d'una pedra del mar. En motiu de la finalització de l'estació d'estiu, vàrem pintar amb pintura de dits una pedra de la mar, que servia així de decoració a casa.
Pintant pedres de la mar
![]() |
Un infant decorant la seva pedra |
- Gelat d'ametlla: en motiu de la fira de l'ametlla al poble, aprofitàrem per fer gelat d'ametlla, ja que el clima també acompanyava a una recepta fresqueta. Els infants pogueren olorar els ingredients, i els més grandets els mesclaren.
![]() |
Remenant la mescla del gelat d'ametlla |
![]() |
El pati amb la piscina |
A part d'aquestes, els infants realitzen altres activitats setmanalment, com són:
![]() |
Heurística amb taps |
- Joc heurístic: se'ls proposen materials diferents (taps, mànegues, tubs, pots, llaunes, etc.). Algunes vegades es presenten de manera que es treballin colors, altres mides, formes, etc.
- Psicomotricitat: es fan propostes als infants per estimular l'àrea motriu, emocional i social de l'infant a partir d'aquesta disciplina.
- Panera dels tresors: es tracta d'una proposta exclusiva pels infants que encara no caminen. És una activitat d'exploració amb la que se'ls presenta una panera amb objectes quotidians escollits amb la finalitat d'estimular els diferents sentits. No són joguines, sinó coses que es poden trobar per casa i que proporcionen a l'infant un ventall de textures, pes, temperatura, forma, color, olor, so, etc.
![]() |
Els més petits amb la panera dels tresors |
- Play&Learn: una vegada a la setmana els infants de 2 i 3 anys, escolten cançons, veuen vídeos o se'ls expliquen contes o teatres de titelles en anglès.
En el següent enllaç , els pares podeu veure imatges dels vostres infants amb la clau que us hem proporcionat. Si no la teniu o no la recordeu, la podeu tornar a sol·licitar a les educadores.
Cliqueu aquí per veure les fotos
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada